У Малом салону Народног музеја Зрењанин у понедељак, 5. јула 2021. године у 19ч, биће представљене три слике које је Мирјана Теодоровић Јанчић из Београда тестаментом завештала Народном музеју Зрењанин. У питању су слике „Спаљивање моштију Св. Саве“ Васе Поморишца и Славка Гигића из 1910. године, „Ђурђиц“ Ивана Алексића из 1924. године и „Мртва природа“ Катице Глигоровић Теодоровић настала око 1920. године.
Мирјана Теодоровић Јанчић се 2015. године обратила Народном музеју Зрењанин са жељом да након смрти три слике у њеном власништву постану део богатог фонда ове музејске установе. Мирјана Теодоровић Јанчић рођена је 1925. у Великом Бечкереку (данас Зрењанину). Школовање је почела у свом родном граду да би се потом преселила за Пландиште па у Модош (данас Јаша Томић). Трговачку академију је завршила 1944. у тадашњем Петровграду а потом одлази у Београд где дипломира на Економском факултету. Била је удата за оперског певача Николу Јанчића који је умро 1985. године. Мирјана Јанчић Теодоровић је преминула 30. априла ове године.
Слику „Спаљивање моштију Св. Саве“ потписују 1910. године Васа Поморишац и Славко Гигић, ученици Стевана Алексића. Овај чувени сликар је у својој кући у Модошу имао атеље кроз који су прошли многи талентовани младићи и девојке. Поморишац и Гигић су монументалну композицију „Спаљивање моштију Св. Саве“ насликали у време док су учили код Алексића користећи као предложак управо једну од верзија ове теме коју је урадио њихов учитељ. Слику „Спаљивање моштију Св. Саве“ Васа Поморишац је Обраду Теодоровићу, оцу Мирјане Теодоровић Јанчић поклонио исте године када је настала 1910.
Друге две слике су такође настале у Модошу. „Ђурђиц“ потписује тамошњи парох и брат Стевана Алексића, Иван Алексић који се и сам бавио сликарством. „Мртву природу“ је насликала Катица Глигоровић, мајка Мирјане Теодорович Јанчић, која је такође учила код Стевана Алексића, али када се у 18. години удала за Обрада Теодоровића, посвећује се породици и више није сликала.
Овај вредан поклон Народном музеју Зрењанин од стране Мирјане Теодоровић Јанчић, осим што увећава и обогаћује музејски фонд делима завичајних аутора, има значај у промовисању самог несебичног чина завештања предмета једној установи заштите и подсећа на вредност збирки Народног музеја Зрењанин, али и на богату завичајну ликовност, у оквиру које модошка сликарска школа има истакнуто место. О значају поклона ће говорити Синиша Оњин, в.д. директора Народног музеја Зрењанин и Оливера Скоко, виши кустос Збирке ликовне уметности, а поставка се може погледати до 20. јула.