Izložba radova slikara Zorana Tešanovića pod nazivom „Molekuli lepše budućnosti“ biće otvorena u četvrtak, 9. juna 2022, u 20 časova u Salonu Narodnog muzeja Zrenjanin. Na izložbi će se naći odabrani radovi iz opusa ovog umetnika, razvrstani (podeljeni) u nekoliko zasebnih tematskih celina. Najzastupljenija će biti aktuelna produkcija. Postavka je koncipirana kao humorna i ironična refleksija na vreme u kome živimo. Nadležni kustos izložbe je Dušan Marinković, viši kustos zrenjaninskog muzeja.
„Kada je umetnik dugo prisutan na likovnoj sceni, potpuno je normalno da proveri koliko je njegov opus relevantan u današnjem vremenu. Da li savremena osećajnost živi u njegovom delu. Ideje ne bi smele da se tokom vremena deformišu, nego da se spontano i neometano razvijaju. Za pravu, veliku retrospektivu još je rano, ali za jedno moguće, seriozno iščitavanje pređenog puta, kroz izbor radova svakako je dobar trenutak“ kaže Tešanović uoči otvaranja izložbe u Narodnom muzeju Zrenjanin.
Biografija: Zoran Tešanović rođen je 1961. godine u Zrenjaninu. Studije slikarstva završio je na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu 1988. godine u klasi profesora Radomira Reljića. Poslediplomske studije na istom fakultetu, završio je 1993. godine. Član je ULUS-a od 1988. godine. Do sada je imao dvadeset samostalnih izložbi u najznačajnijim galerijama u zemlji. Učestvovao je na mnogim grupnim izložbama koje prezentuju savremenu likovnu scenu Srbije u zemlji i inostranstvu. Radovi Zorana Tešanovića nalaze se u važnim privatnim i muzejskim kolekcijama. Dobio je nekoliko značajnih nagrada i priznanja iz oblasti likovnih umetnosti. Radi kao slobodni umetnik. Živi u Sečnju.
U tekstu kataloga izložbe prof. dr Nikola Šuica je zapisao:
„Zoran Tešanović nastavio je da niže koloplete motivskih figurativnih razlaganja, da produbljuje ironijske rebuse i zavodljiva pružanja uvedenih rekvizita. Njegova umetnost je već duže od tri decenije pročišćeno zaveštanje s jedne strane, tradicije iskošenog osmatranja sveta, a sa druge i suptilne nadgradnje opštih okolnosti. Pitoreskna i stilizovana avantura suočenih kontrasta slikarski je dosledno utemeljena ka kolopletu predmetnih opažajnih dokaza. Očigledan je Tešanovićev strpljivi ritam poigravanja na ruševinama neke davne idilično očekivane završnice metaforičnih molekula.“